Måndagar

Måndagar är väl en ganska bra dag att börja med nåt nytt, hur många av er har inte tänkt -"Jamen på måndag, då ska jag jävlart börja mitt nya liv, då ska jag äta nyttigt och träna som aldrig förr"  Eller nåt liknande i alla fall!?!?
 
Nu är det inte just den delen jag tänker på utan jag ska ta denna måndag i akt och börja lära mig att säga -Nej!
Eller Nej tack! :)
Jag är så sjukt duktig?! på att ta på mig saker och göra saker som jag absolut inte har tid med!
Jag vill iofs kanske göra alla dessa saker, men i slutändan så stressar man ihjäl sig och mår dåligt över att man måste prioritera bort/hinna andra saker.
Så från och med idag, ska jag lägga fokus på barnen, Robban och faktiskt mig själv, jag ska försöka att inte planera in något alls denna vecka.
Iofs med en vecka som innehåller 4 innebandyträningar, föräldramöte, ledarutbildning, ledarmöte och givetvis 40 timmars arbete så finns ingen tid över, men just detta att inte planera in en enda liten grej till gör att man slipper stressa sönder.
 
Så det är vad jag ska försöka klara av vecka 41! 
 
//Regina

Kommentarer
Postat av: M

Viktigt, säg nej till andra och JA till dig själv.

2013-10-07 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0