Spöknatta -13

Tänka sig att det kan vara så fantastisk kul att åka och övernatta i ett ödsligt torp i skogen?! :) Vi blir för varje år färre och färre som åker och för er som inte vet, så grundar det sig i det faktum att vi är färre och färre personer som kommer tillbaka hem från dessa övernattningar.

Denna tur gick till ett hus rätt nära stan, utan el och vatten. Vi grillade korv och pinnbröd, berättade hemska historier, körde Fridas paranormal-screening, inspekterade den ödsliga vinden på huset, såg skräckfilm och hade det mysigt. Dock har jag inte, på väldigt länge, sovit så gott som jag gjorde inatt, haha. Rena spa-resan! ;)

Det var nästan kusligare i fredags då vi kl 21.30 åkte till en by utanför stan för att reka inför lördagsövernattningen. Vi hade från säkra källor fått uppgifter om ett litet soldattorp där det VERKLIGEN skulle spöka. Hur sjuka är man inte när man parkerar bilen mitt ute i ingenstans och traskar rätt in i skogen med en liten ficklampa för att söka efter spökhus? Haha. Dock hittade vi bara den glänta där huset skulle finnas, men inget hus, bara bråte och skrot som vittnade om att det rivits. Det andra tipset vi fick om ett hus i närheten vågade vi inte besöka då det användes som sommarstuga.

Ser redan fram emot nästa år, då hoppas jag vi vet vem som äger den stugan ;)

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0