Torsdag 16/1

Tiden springer iväg och jag hinner inte med. Det börjar sakta men säkert dra ihop sig och snart är tiden inne för mig att börja om att jobba igen. Jag får en liten klump i magen när jag tänker på det, inte över yrket i sig, utan över ovissheten vart jag kommer att hamna någonstans och självklart över att jag ska vara borta så mycket från Tyra. 

Jag vet som sagt inte ens vart jag kommer att hamna någonstans efter min mammaledighet, men mest troligt inte på avdelningen där jag varit mest. Nästan alla som kommit in efter mig på vikariat har fått tillsvidareanställningar, till och med sjuksköterskor som börjat i höst. Jag har jobbat flera år mer än dem men har inte fått något, vilket givetvis gör ont i hjärtat. När jag upprepade gånger påtalat det för personalchefen så hävdar han att de absolut inte gjort något rangordning eller valt bort någon före nån annan, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte påverkat mig. Självklart känner man sig dålig och mindre värd. Tycker dem att jag är sämre än dem andra?

Jag har upprepade gånger kontaktat diverse personalchefer för att få någon klarhet i vad som kommer hända med mig och jag har även ställt ett ultimatum - att om inte jag får en fast anställning nu när jag kommer tillbaka så kan dem se i stjärnorna efter mig! På samma sätt som jag ställt upp och varit lojal mot dem så är det inte mer än rätt att jag får någonting tillbaka! Jag tror och hoppas att det finns andra arbetsgivare där ute som annars vill ha mig som anställd!

/B

Kommentarer
Postat av: Anna

Du ska se att andra än landstinget vill åt dig, kommunen betalar ju bättre om int annat 😃 du är ju bäst! Kram från mig å pajka

2014-01-16 @ 17:21:14
Postat av: Jennie

Det kommer ordna sig ska du se :) Vem vill inte ha världens bästa sjuksyrra ;)

2014-01-17 @ 14:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0